Hvem skal Foto-Norge være synlige for? Målgruppa er ikke mannen i gata, men i første rekke de som er medlem i en fotografisk forening eller organisasjon, skriver leder Rolf Schesvold i et innlegg her på Fotografi.no.
“At disse har fått en felles plattform er i grunnen en seier for alle. Dette har vært forsøkt i nesten trettifem år uten å lykkes før nå. Med dette som bakgrunn synes jeg det var helt riktig å slå på stortromme da Foto-Norge ble offentliggjort”, skriver Schjesvold som foruten å være leder i Foto-Norge også leder den største av grunnorganisasjonene, nemlig Norges fotografforbund.
Nyttig debatt
Også Schjesvold medgir at Foto-Norge i ettertid har jobbet mest i det stille, men: “Det er bedre å presentere oss de gangene vi har noe å si, enn å gå offensivt ut uten å kunne vise til noe konkret. Vi har markert oss dette året på de arrangementer og i de forum hvor det har vært naturlig, det vil si der hvor fotografiet markeres generelt på tvers av grenser som tidligere var sterkt synlige”.
Schjesvold setter pris på debatten i kjølvannet av Fotografi.nos publiserte kommentarartikkelen “Er Foto-Norge et supperåd?”. “Diskusjon og kommentarer på nett gir oss tilbakemeldinger på hva andre synes. Også det er nyttig å ta med seg videre”, skriver han.
Les Rolf Schjesvolds kommentar og hele debatten her.