Færre besøkende, bedre salg

Sonys stand på fotomessen. (Foto: Morten M. Løberg)

Fotomessen 2011 trakk ikke like mange besøkende i år som i fjor, men alle utstillerne vi snakket med var godt fornøyd med messen.

Sonys stand på fotomessen. (Foto: Morten M. Løberg)

Årsaken til at det var færre besøkende var sannsynligvis at Reiselivsmessen ikke trakk like mange mennesker som tidligere, men de som kom på fotomessen var nok mer den riktige målgruppen for utstillerne. Fotografi tegnet dobbelt så mange nye abonnenter i år som i fjor, og flere av de andre aktørene rapporterte om økt salg. Både Canon, Nikon, Epson og Japan Photo hadde det travelt. Lørdagen var den desidert travleste dagen, så hvis du til neste år vil få mest ut av messen kan det kanskje lønne seg å bruke søndagen til å besøke Fotomessen.

For Fotomessen har nok kommet for å bli. Foruten de forskjelle fotoleverandørene trakk foredragene under messen bra med tilhørere og fra Fotografis stand kunne vi se en jevn strøm av beslkende til de forskjellige fotoutstillingene. Naturfotografen Frans Lanting og dokumentarprosjektet fra Jølster av Oddleiv Apneseth var blant annet populære utstillinger.

Jan Alexander Henriksen (t.h.) vant et fotografi av Morten Qvale på Epsons stand. (Foto: Morten M. Løberg)
Tags from the story
,
More from Morten M. Løberg
Fotografer gir etter
Presset fra Aller, Bonnier og Hjemmet Mortensen begynner å gi resultater. Stadig...
Read More
0 replies on “Færre besøkende, bedre salg”